Κέικ νηστίσιμο με σταφίδες / Lenten cake with raisins

9:20:00 π.μ.



Νομίζω πως τα ντουλάπια της κουζίνας είναι αυτόνομα.
Εκεί που τα φτιάχνεις ωραία και καλά, στοιχίζεις τα βαζάκια, φακελάκια και ότι άλλο μπορεί να έχεις, ξαφνικά ανοίγεις το ντουλάπι και έχουν έρθει τα πάνω κάτω. Στην κυριολεξία.

Εντάξει, ίσως να μην γίνεται μαγικά αυτό, αλλά να βάζουμε κι εμείς το χεράκι μας, αλλά γιατί δεν μπορούν να μείνουν τα πράγματα τακτοποιημένα για πάντα;

Και κάθε φορά που τα τακτοποιώ ανακαλύπτω πράγματα που έχω (και που νόμιζα πως δεν είχα), ή ανακαλύπτω πως δεν έχω πράγματα που νόμιζα πως είχα. Σας μπέρδεψα…




Σε μία από αυτές τις τακτοποιήσεις βρήκα σταφίδες που νόμιζα πως δεν είχα, γιατί μια μέρα τις έψαχνα και δεν τις έβρισκα. Αυτό νομίζω είναι πιο ωραίο, να ανακαλύπτεις υλικά από το πουθενά.

Μια και διανύουμε περίοδο νηστείας ήθελα να φτιάξω ένα νηστίσιμο κέικ και να αξιοποιήσω και τις σταφίδες.




Ωραίο κέικ, σνακ, γλυκό. Υγιεινό και θρεπτικό.

Μπορεί να γίνει και με ελαιόλαδο, αλλά εγώ προτίμησα να βάλω ένα ελαφρύ σπορέλαιο.




Κέικ νηστίσιμο με σταφίδες
(αρχική συνταγή απο τετράδια μαγειρικής Ε. Παπαλυμπέρη)


Υλικά

130 γρ. σπορέλαιο
180 γρ. ζάχαρη
120 γρ. χυμό πορτοκαλιού
Ξύσμα από ένα πορτοκάλι
270 γρ. αλεύρι που φουσκώνει μόνο του
1 πρέζα αλάτι
½ κούπα σταφίδες ξανθές (αλευρωμένες)
½ κούπα σταφίδα Κορινθιακή (αλευρωμένη)
1 κουτ. γλ. κανέλα
½ κουτ. γλ. γαρύφαλο
½ κουτ. γλ. σόδα (διαλυμένη στον χυμό πορτοκαλιού)


Εκτέλεση

Προθερμαίνουμε το φούρνο στον αέρα στους 170 C.

Χτυπάμε το σπορέλαιο με τη ζάχαρη, μετά ρίχνουμε την κανέλα, το γαρίφαλο, το αλάτι, το χυμό, τις σταφίδες. Ανακατεύουμε καλά.

Λαδώνουμε και αλευρώνουμε μια μακρόστενη φόρμα (23 εκ.).



Ρίχνουμε το μείγμα και ψήνουμε για περίπου 40-45 λεπτά.

Βγάζουμε από το φούρνο και το αφήνουμε για 10 λεπτά στη φόρμα και μετά ξεφορμάρουμε σε σχάρα.

Αφήνουμε να κρυώσει.



Πασπαλίζουμε με ζάχαρη άχνη και απολαμβάνουμε !!




Μικρά μυστικά:

-          Αν θέλουμε βάζουμε και καρύδια ψιλοκομμένα.
-          Τις σταφίδες τις αλευρώνουμε για να μην πάνε στον πάτο.
-          Γίνεται και με ελαιόλαδο

(φιλική συμμετοχή οι μαργαρίτες από την γλάστρα μου!!)






You Might Also Like

17 σχόλια

  1. καλημερα!!! και γω το παθαινω αυτο με τα ντουλαπια!!! ειδικα αυτο που νομιζω οτι εχω κ τελικα δεν εχω χαχαχαχα
    υπεροχο κεικ!!! η σταφιδα μεσα ολ ατα λεφτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Α..εντάξει..ουφ..δεν είμαι μόνο εγώ ;)

      Σ ευχαρσιτώ Αναστασία μου :)

      Διαγραφή
  2. Καλημέρα και καλή εβδομάδα. Πανεύκολο και νόστιμο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τι ωραίο! Και το κέικ και η εμφάνιση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τι ωραίες φωτογραφίες !!! Φωτεινές και λαμπερές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. χαχαχαχα Γέλασα πολύ με τη φιλική συμμετοχή στο τέλος!!!!!!!!!!! Καλό!!!!!!!!!!!!!!!

    Η φωτογράφισή σου είναι πέρα για πέρα ανοιξιάτικη όχι μόνο για τις μαργαρίτες που πρωταγωνιστούν αλλά και για τα χρώματα που επέλεξες!!
    Φανταστικό και το κέικ εννοείται!!!!!!!!!

    Φιλιά πολλά Μάριον γλυκιά!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλά, και τα δικά μου ντουλάπια αυτόνομα ειναι, δεν το συζητώ!
    Το ίδιο ακριβώς παθαίνω κι εγώ! Ευτυχώς που μένω απέναντι από σούπερ μαρκετ και σωζομαι κάθε φορα που νομιζω ότι κάτι έχω, αλλα δεν το έχω (δηλαδή συνέχεια)!
    Το κεκακι αυτό το κάνω κι εγώ και είναι από τα αγαπημένα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Νομίζω ότι όλα τα ντουλάπια της κουζίνας έτσι είναι. Έχουν τη δική τους προσωπικότητα..χιχι
    Πολύ ωραίο το κέικ και η φιλική συμμετοχή εξαιρετική :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Όχι απλά ωραίο...
    Όχι απλά υγιεινό και θρεπτικό...
    Αυτό το κέικ είναι "πόθος", έτσι που το έχεις φωτογραφίσει και παρουσιάσει Μαράκι!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. τι όμορφες φωτογραφίες! φωτεινές και ανοιξιάτικες (η φιλική συμμετοχή είναι όλα τα λεφτά!!).
    το κέικ σου φαίνεται υπέροχο!
    όσο για τα ντουλάπια.... μεγάλο θέμα.. :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Καλως σε βρήκα. Πολυ νόστιμο φαίνεται το κέικ σου. Ευχαριστουμε για τη συνταγη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ωραία συνταγή!Μου αρέσουν οι σταφίδες πολύ σρα κέικ!Πολύ ωραία και η παρουσίαση!Μάλλον εξατίας της φιλικής συμμετοχής ε? Φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Μάριον, οι φωτογραφίες σου συνεχώς βελτιώνονται ;) :-) Μπράβο σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή