Mπουγάτσα παραδοσιακή (νηστίσιμη) / Traditional lenten cake (Bougatsa)

8:56:00 π.μ.



Έψαχνα απεγνωσμένα να βρω τη συνταγή της μπουγάτσας αυτής. Μπουγάτσα Πελοποννήσου, Πατραϊκή ή νηστίσιμη.

Την έκανε η γιαγιά μου. Και μας την έφερνε τυλιγμένη μόλις την έφτιαχνε. Ένα μυρωδάτο κέικ, που δεν ήταν όμως κεικ. Αφράτο ψωμί που δεν ήταν όμως ακριβώς σαν το ψωμί.
Πάντα το σκεφτόμουν αυτό το ψωμο-κέικ και την γεύση που μου άφηνε στο στόμα. Αλλά και πολλές αναμνήσεις από την παιδική ηλικία.


Όταν ρώτησα τη μαμά μου μια μέρα για την μπουγάτσα της γιαγιάς, δεν θυμόταν τι έβαζε μέσα λέγοντάς μου :  ‘’Δεν θυμάμαι πως την έκανε, και δεν την ρώτησα ποτέ να μου πει τη συνταγή…’’. Ίσως γιατί θεωρούσε πως θα την έφτιαχνε για πάντα η γιαγιά τη μπουγάτσα.
Την πίεσα, την ξαναπίεσα να θυμηθεί…τίποτα!!
Ωραία λέω πάμε στα μεγάλα μέσα: το διαδίκτυο. Δεν μπορεί κάτι θα υπάρχει. Κάτι υπήρχε αλλά να πω την αλήθεια δεν βρήκα και πολλά πράγματα.

Να σημειώσω πως είχα προσπαθήσει άλλες δυο φορές να την φτιάξω με τις συνταγές που βρήκα. Αλλά καμία δεν ήταν αυτό που θυμόμουν.  Το μόνο καλό ήταν πως μύριζε το σπίτι κανέλα. Αυτό μόνο. Πιο πολύ σε παξιμάδι θύμιζε γιατί όταν κρύωναν γίνονταν πέτρα.




Τρίτη προσπάθεια λέω και τυχερή (ή φαρμακερή). Από το πολύ το ψάξιμο βρήκα αυτό το βίντεο. Έτσι όπως το είδα κατάλαβα πως αυτή τη φορά την βρήκα τη συνταγή.

Με μικρές παρεμβάσεις από εμένα έφτιαξα την μπουγάτσα της γιαγιάς μου, έτσι όπως την θυμόμουν. Και ναι … αυτή τη φορά πέτυχε!!!


Μπουγάτσα παραδοσιακή (νηστίσιμη)

Υλικά

1 κιλό αλεύρι (για όλες τις χρήσεις)
1 ½ ποτήρι ελαιόλαδο (~ 290 γρ.)
1 ½ ποτήρι ζάχαρη (~ 280 γρ.)
¾ ποτήρι νερό
1 φλ. καφέ αλισίβα * (το μικρό του ελληνικού)
1 φλ. καφέ τσίπουρο (το μικρό του ελληνικού)
1 κουτ. γλ. κανέλα
 ½ κουτ. γλ. γαρύφαλο
1 κουτ. γλ. σόδα
1 κουτ. γλ. μπέικιν-πάουντερ

*  Για την αλισίβα:

Βράζουμε 1 κουταλάκι στάχτη (καθαρή) σε νερό (περίπου ένα ποτήρι) για 4-5 λεπτά. Με προσοχή γιατί φουσκώνει. Μόλις βράσει το σουρώνουμε σε ένα ποτήρι. Αφήνουμε λίγο να κάτσει η στάχτη στον πάτο. Κάνουμε άλλη μια φορά αυτή τη διαδικασία. Τέλος, βάζουμε ένα φίλτρο του καφέ σε ένα ποτήρι και σουρώνουμε πάλι.  Αυτή είναι η αλισίβα. Παίρνουμε ένα φλιτζανάκι του καφέ και την υπόλοιπη (αν μείνει) την κρατάμε στο ψυγείο.

Εκτέλεση

Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 180 C.

Στο αλεύρι ρίχνουμε τη σόδα και το μπέικιν-πάουντερ και ανακατεύουμε.
Ίσως δεν πάρει όλο το αλεύρι. Οπότε πρώτα κρατείστε λίγο στην άκρη (περίπου 120 γρ.) και μετά το αναμειγνύεται με το μπέικιν και τη σόδα. Αν χρειασθεί το προσθέτετε κι αυτό.

Ρίχνουμε σε ένα μπολ το λάδι, το νερό, την αλισίβα, το τσίπουρο και τη ζάχαρη και ανακατεύουμε λίγο να διαλυθεί η ζάχαρη
Ρίχνουμε το γαρύφαλο και την κανέλα και ανακατεύουμε.

Προσθέτουμε το αλεύρι σιγά-σιγά κι ανακατεύουμε με μια σπάτουλα. Όταν θα έχει μπει το περισσότερο αλεύρι βάζουμε το χέρι μας και ζυμώνουμε.


Θέλουμε μια ζύμη μαλακή και να μην κολλάει στο χέρι.


Σε λαδωμένο ταψί (30 εκ.) βάζουμε τη ζύμη και με το χέρι απλώνουμε ομοιόμορφα.
Κεντάμε με το πιρούνι διάφορα σχέδια.



Ψήνουμε για περίπου 1 ώρα στους 180 C (εγώ την έβγαλα στα 55 λεπτά).



Μικρά μυστικά:

-          Είναι ένα πολύ νόστιμο γλυκάκι, υγιεινό και νηστίσιμο.
-          Η συνταγή στο βίντεο έλεγε αλεύρι σταρένιο.
-          Εγώ δεν έβαλα όλο το αλεύρι. Κράτησα περίπου 125 γρ.
-        Πρόσθεσα επιπλέον 1 κουτ. γλ. μπέϊκιν-πάουντερ. 
- Προσοχή μην την παραψήσετε. Οταν κρυώσει την βάζετε σε δοχείο που να κλείνει καλά.

-          Στο κέντημα της μπουγάτσας δεν τα πήγα και πολύ καλά… προσπαθούσα να θυμηθώ τα σχέδια που έκανε η γιαγιά.







You Might Also Like

51 σχόλια

  1. Καλημέρα, κορίτσι!
    Καλά, μιλάμε είχα πάντα απορία γι αυτή τη συνταγή! Ως Πατρινιά τη λατρεύω κ όποτε πάω Πάτρα προσπαθώ να βρω μπουγάτσα. Ο άντρας μου έπαθε πλάκα όταν του είπα ότι αυτό λέγεται μπουγάτσα έχοντας στο νου του την παραδοσιακή με το φύλλο κ την κρέμα. Αποθηκεύω τη συνταγή! Σε ευχαριστώ πολύ, γλυκιά μου Μαριον!
    Φιλάκια πολλά!
    υ.γ. έχεις καταγωγή από Πάτρα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Kαλημέρα Λένια μου :)
      Την ξέρεις κι εσυ?? Αντε γιατι εφαγα τον κοσμο και ρωταγα και κάποιους απο Πατρα αλλα δεν την ήξεραν. Κι εμένα μου ειχε κάνει εντυπωση τότε που την έφτιαχνε η γιαγιά μου γιατι παντα έχουμε στο νου μας τη μπουγάτσα την κλασσική με την κρεμα.
      Απο Πελοπόννησο είναι η μαμά μου (από Βάρδα Ηλείας)

      Λοιπόν, λέω το φλιτζανάκι του ελληνικού καφέ το μικρό.
      Οχι δεν βγαινει πολυ γλυκια με αυτη τη ζαχαρη. Μην ανησυχείς. Αν θες δοκίμασε να βαλεις ενα φλιτζάνι και στο μειγμα με το λαδι και τα υπολοιπα υγρά δοκιμάζεις λίγο να δεις πως σου φαινεται. Αν ειναι προσθέτεις και λίγο ακόμα.
      Αμα την φτιάξεις να μου πεις εντυπώσεις.

      Σ ευχαριστώ πολύ
      Φιλιά πολλά

      Διαγραφή
    2. ΠΑΝΤΑ ΕΨΑΧΝΑ ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΥΝΤΑΓΗ. Εφυγα μικρη απο την Ελλαδα και οταν η γιαγια μου επαθε αλζαιμερς πηγα στη Πατρα να την κοιταξω. Με χαμενο μυαλο αρχιζε να μου πει την συνταγη και μεχρι να παρω χαρτι και μολυβι ξέχναγε. Μετα την αλλη μερα το ιδιο, μεχρι που καταφερε η καψερη και το θυμηθηκε. Τελικά εζησε μεχρι 99. Την εχω στο βιβλιο μου και τα παιδια μου παντα την φτιάχνουν. Σας ευχαριστώ

      Διαγραφή
  2. Και δυο ερωτήσεις: ένα φλιτζάνι όταν λες εννοείς του ελληνικού καφέ, το μικρό ή του τσαγιού;
    Βγαίνει αρκετά γλυκιά; Πιστεύεις ότι θα μπορούσα να βάλω 1 φλ. ζάχαρη;
    Σε ευχαριστώ πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πάρα πολύ ενδιαφέρον !!! Ευχαριστούμε πολύ !!
    Μου αρέσει και η παρουσιάσή της ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. φαντάζομαι την ανακούφιση σου όταν κατάλαβες πως πέτυχες αυτό που ήθελες!!
    δεν την έχω δοκιμάσει ποτέ, αλλά επειδή νηστεύω συχνά θα την κάνω!
    καλή εβδομάδα!
    ΥΓ. το κέντημα πάντως μια χαρά το βλέπω! ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Eύη ακριβώς έτσι: ανακούφιση μεγάλη. Γιατί ήταν η τριτη προσπάθεια και δεν σκεφτόμουν τόσο τα υλικά όσο την συναισθηματική πλευρά που ήθελα να βγει όπως τη θυμομουν.

      Σε ευχαριστώ πολύ ;)

      Καλή εβδομάδα

      Διαγραφή
  5. Εξαιρετικό δείγμα παράδοσης!
    Πρώτη μου φορά ακούσω για την συγκεκριμένη συνταγή,αφου ως γνωστόν στην βόρεια Ελλάδα η παραδοσιακή μπουγάτσα γίνεται με τα υπέροχα λεπτεπίλεπτα φύλλα.
    Η παράδοση μας όμως κρύβει θησαυρούς συναισθημάτων,γεύσεων και αρωμάτων!
    Και όταν μία συνταγή προέρχεται απο το παρελθόν για να σωθεί στο μέλλον,όταν το γευστικό συναίσθημα ανασύρει μνήμες ,τότε γεφυρώνεται ο χρόνος και πολλαπλασιάζεται η αξία της !
    Ευχαριστούμε για την πρωτότυπη συνταγή και το ταξίδι στο παρελθόν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το όνομα ξενιζει λίγο μιας και όλοι ξέρουν τη μπουγάτσα με την κρέμα.
      Καμία σχέση όμως.

      Αλλά δεν θα μπορούσα να βρω καλύτερο τρόπο και λόγο για να το πω Φωτεινή.
      Τα συναισθήματα γεύσεων και αρωμάτων όπως λες, είναι τόσο έντονα που τα κουβαλάμε μια ζωή.

      Σ ευχαριστώ πάρα πολύ για τον όμορφο λόγο σου : )

      Καλό βράδυ

      Διαγραφή
  6. Εγώ βέβαια πρώτη φορά την ακούω αυτή την μπουγάτσα, αλλά πολύ μου αρέσει αφού είναι νόστιμη και υγιεινή και φυσικά σε γλυκό δεν λέω ποτέ όχι Μάριον!!
    Φιλιά πολλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κρυμμένες συνταγές Μαρία μου ;) από παλιά.
      Είναι πολύ ωραία και ιδανική στη νηστεία.

      Σ ευχαριστώ πολύ

      Φιλιά

      Διαγραφή
  7. Από το πρωί έχω ανοιχτό το μπλογκ σου για να σχολιάσω αλλά με φάγαν οι δουλειές και τα μωρά ;-)
    Λοιπόν, η εμφάνιση μου θυμίζει πάρα πολύ γλυκό που έκανε η μάνα μου (;) ή κάποιος που δεν θυμάμαι. Ούτε το όνομα θυμάμαι. Το μόνο που θυμάμαι είναι η εμφάνιση και λες και έχω τη γεύση του στο στόμα μου. Πολύ ωραίο το κέντημα και οι φωτο! Θα ρωτήσω την αδερφή μου :-p

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εμπλεξες κι εσυ με ''μωρά''.. ;)

      Σιγουρα θα την έχεις φάει.. και η μαμά σου θα την έκανε στη Πάτρα.
      Πατραϊκή μπουγάτσα την λένε ή Πελοποννήσου... Αμα θυμώσουν θα την είχα βρει νωρίτερα την συνταγή..χιχι
      Στο κέντημα είπαμε δεν τα κατάφερα καλά...

      Φιλιά

      Διαγραφή
  8. μπραβο σου που επεμενες να βρεις τη συνταγη!! ειναι ωραια να διασωζονται οι παραδοσεις!!! πρωτη φορα τηνβλεπω τηνσυγκεκριμενη αλλα το σιγουρο ειναι οτι θα τη δοκιμασω σιγουρα!!! μπραβο στη γιαγια μπραβο κ σε σενα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα μου είχε γίνει εμμονή Αναστασία μου...
      Είναι μια πολύ ωραία παραδοσιακή συνταγή. Παραπέμπει σε άλλη μπουγάτσα το όνομα, αλλά αυτή ειναι νηστίσιμη.

      Σ ευχαριστώ πολύ πολύ :)

      Διαγραφή
  9. Μου αρέσει που την έχεις επιμεληθεί τόσο πολύ Μάριον!
    Το κέντημα στην επιφάνεια δείχνει πολύ όμορφο :)
    Σίγουρα ξεφεύγει από την μπουγάτσα που οι περισσότεροι έχουμε στο μυαλό μας, αλλά είναι ένα ωραίο, αρωματικό και ελαφρύ γλυκό, με έντονο το στοιχείο της παράδοσης.
    Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ερμιόνη μου είναι ένα παραδοσιακό κι υγιεινό γλυκακι.
      Αλλη μπουγάτσα είναι αυτή. Την επόμενη φορά θα τη κεντήσω λίγο καλύτερα ;)

      Σ ευχαριστώ πολύ
      Φιλιά πολλά :)

      Διαγραφή
  10. αχ να ξερες ποσο με συγκινησες αποψε.... αυτη τη μπουγατσα την εκανε η γιαγια μου η οποια εφυγε πριν 6 μηνες ακριβως!!! ρωτησα τη μαμα,ρωτησα θειες και ξαδερφες αλλα καμια δεν ηξερε να την κανει(μονο μια θεια μου ειπε πως ξερει αλλα ακομη την περιμενω..)!!! το τι μου θυμισες δε μπορω να το περιγραψω... επειδη απ ολα τα εγγονια εγω ημουν που την λατρευε παντα μου εφερνε σε αλουμινοχαρτο τυλιγμενη μια δικη μου και μου την εκοβε κομματακι κομματακι και μου την εδινε!!! μεχρι μεγαλη παντα μου εστελνε!!! αχ να σαι καλα που μου θυμισες ομορφες,γλυκες στιγμες...η συνταγη αποθηκευεται και πολυ χαιρομαι!!!! να σαι καλα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν μπορείς να φανταστείς πόσο χάρηκα για ολα αυτά που λες.
      Με τις δικές μου αναμνήσεις από τη γιαγιά μου καταλαβαίνω και πως νιώθεις κι εσύ.
      ΜΙα συνταγη, μια γεύση, μια αναμνηση πόσα κρύβει πίσω της...

      Δεν μπορούσα να μην βρω αυτή τη συνταγή, το ήθελα πάρα πολύ.
      Χάρηκα πολύ που βρήκε αυτή την ανταπόκριση από εσένα.

      Κι εγώ σε ευχαριστώ που μοιράστηκες αυτές τις όμορφες στιγμές.

      :)

      Διαγραφή
  11. Αχχ αυτές οι γεύσεις που μένουν το στόμα από αγαπημένα φαγητά από αγαπημένους 'φευγάτους' ανθρώπους!!
    Πολύ όμορφη και νόστιμη παραδοσιακή συνταγή Μάριον..το δε κέντημα εξαιρετικό!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ετσι ακριβώς Στέλλα μου :)

      Σ ευχαριστώ πολύ

      Τα φιλιά μου :)

      Διαγραφή
  12. Ούτε που την έχω ξανακούσει αυτή τη νόστιμη συνταγή!
    Πολύ ωραίο! Φαντάζομαι θα μοσχομύρισε ο τόπος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Από μυρωδιά άλλο τίποτα Μαρία
      Μοσχοβόλησε το σπίτι κανέλα

      Ευχαριστώωωω :)

      Διαγραφή
    2. ΜΑΡΙΟΝ ΚΑΛΗ ΜΟΥ,ΤΟ ΚΕΝΤΗΜΑ ΤΟ ΠΕΤΥΧΑΙΝΕΙΣ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΩΣ ΕΞΗΣ. ΔΥΟ ΟΔΟΝΤΟΓΛΥΦΙΔΕΣ,ΜΙΑ ΣΤΟ ΚΑΘΕ ΧΕΡΙ ΚΑΙ ΑΡΧΙΖΕΙΣ ΝΑ ΤΣΙΜΠΑΣ ΤΟ ΖΥΜΑΡΙ,ΠΡΩΤΑ ΓΥΡΩ ΓΥΡΩ,ΔΙΑΓΩΝΙΑ Η ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΟΤΙ ΣΟΥ ΑΡΕΣΕΙ. ΕΙΜΑΙ ΑΠΟ ΠΑΤΡΑ ΚΑΙ ΒΡΗΚΑ ΤΗΝ ΣΥΝΤΑΓΗ ΣΟΥ ΚΑΙ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕ. ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ

      Διαγραφή
    3. Αναστασία μου σε ευχαριστώ πολύ.
      Θυμάμαι τη γιαγιά μου που την κεντούσε με το πιρούνι..Θα δοκιμάσω και με τις οδοντογλυφίδες την επόμενη φορά.

      Να' σαι καλά :)
      Ευχαριστώ

      Διαγραφή
  13. Πανέμορφη και με υπέροχο "φορτίο" !!! Το κέντημα σου ζωγραφιά Μαράκι :)
    Πολλά φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτά τα ''φορτία'' πάντα μας συντροφεύουν Γιώργο μου.

      Σ ευχαριστώ πολύ :)

      Φιλιά :)

      Διαγραφή
  14. Ποσο μου αρεσουν αυτές οι αναζητήσεις!
    Καταλαβαίνω απολυτα τη χαρά σου που κατάφερε να βρεις τη συνταγή!
    Φαίνεται πολυ νόστιμη, κι αν συνοδεύεται από αναμνησεις θα είναι ακόμα νοστιμότερη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ετσι ακριβώς Χρύσα μου.
      Η νοστιμιά μεγαλώνει με τις αναμνήσεις.

      Σ ευχαριστώ :)

      Διαγραφή
  15. Πολύ ωραία η μπουγάτσα της γιαγιάς σου, Μάριον, φτιαγμένη με τα αγαπημένα μου μπαχαρικά! Το "κέντημα" την κάνει πολύ πιο λαχταριστή! Καλημέρα, ΧΟΧΟ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. H καταγωγή μου είναι από αυτά τα μέρη και νομίζω ότι την έκανε και η γιαγιά μου.
    Μπράβο για την επιμονή σου να βρεις την συνταγή, θα την φτιάξω σίγουρα!!
    Πολύ ωραία παρουσίαση!
    Καλή σου μέρα Μαριον!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σίγουρα θα την έχεις φάει κάπου Μάχη.

      Σ ευχαριστώ πολύ πολύ :)

      Διαγραφή
  17. Πολύ ενδιαφέρουσα συνταγή Μάριον.
    Κατάφερες να δώσεις "οστά" σε μια γευστική μνήμη σου, κι' αυτό είναι που μετράει πρώτα και πάνω απ' όλα.
    Το κέντημα το βρίσκω πολύ καλό πάνω στο σώμα της μπουγάτσας!
    Καλό βράδυ να έχεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ωωωωωωωωωω!!!!!!! Δεν μπορείς να φανταστείς Μάριον πόσο χάρηκα με τη συνταγή σου αυτή... την είχα κάπου ξαναδεί αυτή τη μπουγάτσα και είχα απορήσει γιατί εμείς εδώ στην Βόρεια Ελλάδα μπουγάτσα λέμε εκείνη με το φύλλο και τη σιμιγδαλένια ή τυρένια γέμιση. Μου είχε κάνει εντύπωση!! Το δεύτερο σημείο που λάτρεψα είναι ότι έφτιαξες αλισίβα που η γιαγιά μου εδώ την χρησιμοποιούσε για ένα γλυκό παρόμοιο με τα μελομακάρονα και όχι μόνον!! Αυτές οι συνταγές και οι τεχνικές με την αλισίβα έχουν εκλείψει κι εσύ της έδωσες σάρκα και οστά!!! Να είσαι καλά και σ' ευχαριστώ για τη συνταγή!!!! Την αντιγράφω αμέσως!!!
    Φιλιά και καλό ΣΚ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Πολύ ενδιαφέρον συνταγή κοριτσάκι!Δεν είχα ακούσει για μια τέτοια μπουγάτσα!!Πολύ θέλω να τη δοκιμάσω! Την αλισίβα την ξέρω γιατί την χρησιμοποιεί η μαμά μου!Σε ευχαριστούμε πολύ Μάριον!Να έχεις ένα όμορφο Σ/Κ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Αυτή την μπουγάτσα την έφτιαχνε και η γιαγιά μου κατάγομαι από τα περίχωρα της Πάτρας...μετά από πολύ ψάξιμο και εγώ την ξανά βρήκα είναι ακριβώς η ίδια συνταγή και είναι υπέροχη . . .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχουν πολλές αναφορές γι αυτή την μπουγάτσα.
      Χαίρομαι που κι εσύ την θυμάσαι από την γιαγιά σου.

      Σ ευχαριστώ :)

      Διαγραφή
  21. Χαίρομαι πολύ που βρήκα αυτη τη συνταγή! Την έφτιαχνε κι εμένα η γιαγιά μου (από την Ηλεία) και πρόσφατα ρώτησα τη μητέρα μου αν θυμάται πως την έκανε, για να πάρω αρνητική απάντηση. Θα την φτιάξω σύντομα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι ωραία!!! Χαίρομαι πάρα πολυ που την θυμάσαι κι εσυ.
      Περιμένω να την φτιάξεις και να μου πεις εντυπωσεις ;)

      Διαγραφή
  22. Φαινεται παρα πολυ νοστιμη η μπουγατσα, συγχαρητηρια!
    θα δοκιμασω οπωσδηποτε αυτη την συνταγη- μεχρι στιγμης επαιρνα απο εδω https://xrisizimi.gr/proionta/bougatsa-thessalonikis-2/ και μου φαιοταν αρκετα ποιοτικη και οικονομικη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ.

      Είναι δυο διαφορετικά πράγματα. Αλλη μπουγατσα αυτή που λέτε κι άλλη η παραδοσιακή νηστίσιμη που εχω εγώ.

      Διαγραφή
    2. Είναι μπουγάτσα νηστίσιμη.

      Διαγραφή
  23. Η μπουγάτσα είναι περισσότερο από την Ηλεία και τη Ζάκυνθο και λιγότερο από την Πάτρα, η συνταγή σου πολύ πετυχημένη, μπράβο σου,έφυγαν οι γιαγιάδες και οι μαμάδες και ξεχάσαμε τα απλά και εύκολα παραδοσιακά γλυκάκια μας, ευχαριστώ πολύ για τη συνταγή

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γενικά της Πελοποννήσου είναι. Πάντως και μένα η γιαγιά από την Ηλεία ήταν. Αλλά και στην Πάτρα την βρίσκουμε. Πολύ σωστά, έχουμε τόσο ωραία παραδοσιακά γλυκά που τα ξεχνάμε.\
      Σ ευχαριστώ πάρα πολύ. Να είσαι καλά :)

      Διαγραφή
  24. Δεν είναι η συνταγή της γιαγιάς. Της γιαγιάς μου δεν είχε τσίπουρο. Είχε μπαχαρικά κανέλα, γαρύφαλλο, μοσχοκάρυδο, ζάχαρη , αλεύρι,έβαζε σουσάμι από πάνω πριν μπει στο φούρνο. Για λάδι δε θυμάμαι. Αυτή είναι η κλασική συνταγή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Προφανώς είχαμε διαφορετικές γιαγιάδες ;)
      Και πως γινόταν χωρίς λάδι? Με όλα τα υπόλοιπα υλικά δεν βγαίνει, χωρίς λάδι, δεν βγαίνει ζύμη.
      Εγώ πάντως αυτή θυμάμαι.
      :)

      Διαγραφή
    2. ΚΑΙ ΟΣΟ ΑΦΟΡΑ ΤΑ ΜΠΑΧΑΡΙΚΑ ΕΒΑΖΕ ΟΛΟ ΤΟ ΣΑΚΟΥΛΑΚΙ . ΑΠ' ΟΤΙ ΒΛΕΠΩ ΣΤΙΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΣΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΝΟΙΧΤΟ ΤΟ ΧΡΩΜΑ . Η ΑΥΘΕΝΤΙΚΗ ΒΓΑΙΝΕΙ ΣΚΟΥΡΑ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΚΑΙ ΜΥΡΙΖΕΙ ΕΝΤΟΝΑ ΚΑΝΕΛΑ .

      Διαγραφή
  25. την ποσότητα λαδιού δεν θυμάμαι . Κρίμα που δε ζει πια η γιαγια μου αλλιως θα την ρώταγα .

    ΑπάντησηΔιαγραφή